Företagens välfärdsavtryck

För Millcon är det självklart att delta

Att öka förståelsen för företagens avgörande roll i skapandet av välstånd, det är något Johan Millgårdh, VD på Millcon AB, tycker är viktigt.

Millcon AB är ett företag i pappersindustrin med 15 anställda och verksamheten förlagd till Kumla. Johan Millgårdh, VD på företaget, välkomnar initiativet Sverige tar matchen.

"Det är viktigt att vi företagare sluter upp bakom satsningen och berättar om hur företag bidrar till välfärden, till exempel via den skatt vi som företag och våra anställda betalar", säger Johan Millgårdh.

Millcon var snabba att nappa på möjligheten att sprida budskapen i Sverige tar matchen via sin hemsida. På www.millcon.se ligger en banner för Sverige tar matchen på första sidan. Om man klickar på den kommer man till en artikel på sajten där man kan läsa om hur just Millcons bidrag till välfärden ser ut.

"Att lyfta fram exempel på hur det egna företaget bidrar till välfärden är verkligen bra. Det gör budskapet mer relevant och intressant för just vårt företag", framhåller Johan Millgårdh.

För Johan Millgårdh är det viktigt att få bredast möjliga förståelse för att jobb och välfärd bygger på konkurrenskraftiga företag:

"Går det bra för företagen går det bra för landet".